תהליך בחירה וחיפוש אם פונדקאית

תהליך אמהות פנדקאית הופיע הודות להתפתחות טכנולוגיות הרבייה בסיוע, כעט זוגות אשר יש להם בעייות פוריות יכולים להיות להם ילדים הקשורים אליהם גנטית.

אמהות פונדקאית זהו תהליך די קשה, על מנת שאם פונדקאית תלד ותשאה ילד בריא קיימות  דרישות ברורות ותנאים להשתתפות בתוכנית האמהות הפונדקאית.

תהליך חיפוש אישה לאם פונדקאית לוקח יותר מחודש, “ויטוריהויטה” בעלת מאגר נתונים אישי של אמהות פונדקאיות אשר מתחדשת כל הזמן, כדי להתקבל לתכנית, נשים עוברות כמה שלבים של מיונים:

שלב 1: שיח. בטלפון או בזמן פגישה אישית המתאמות שלנו שואלות שאלות ככל האפשר וממלאים שאלון לפונדקאית פוטנציאלית בכדי לזהות התוויות נגד או חוסר עקביות לדרישות.

שלב 2: הודעה. תהליך חיפוש אם פונדקאית מתחיל במתן מידע מלא על כל ההיבטים של התוכנית, זכויות, אחריות והשלכות אפשריות, ככל זה לוקח כ 3 ימים.

שלב 3: הסכמה בכתב. במידה והאם הפונדקאית נשואה היא צריכה להביא לסוכנות שלנו מכתב הסכמת הבעל להשתתפותנ בתוכנית. במידה והיא גרושה אז צריך תעודת גירושין. בהמשך היא חותמת על מסמך אשר בו היא נותן את הסכמתה לבדיקות רפואיית במרפאת השותפים שלנו “מקור משפחתי”.

שלב 4: ביקור ראשון במרפאה. אישה עוברת בדיקה אצל הרופא, עושה אולטרסאונד, עושה בדיקות לאיידס, עגבת, הרפס, הפטיטיס. אם הבדירות במידת הנורמה אנו קובעים לה תאריך הבא לביקור להמשך בדיקות רפואיות.

שלב 5: ביקור שני במרפאה. אם פונדקאית עוברת סדרה של מחקרים ציטולוגיים, כמובן יש מקרים כאשר הרופא על פי הצורך קובע טיפולים, במקרה זה הפונדקאית עוברת שלב זה עוד הפעם לאחר הטיפולים.

בדיקות של האישה לוקח מחודש עד חודשיים, עם כל הבדיקות עומדות בדרישות הפונדקאית מקבלת גישה לתוכנית.

שלב 6: הכרות עם ההורים וחתימה על חוזה ומסמכים אחרים. שלב זה לוקח אצל הפונדקאית מיום אחד עד שלושה ימים, נציגי “ויטוריהויטה” איתם מנסחים הסכם תוך התחשבות ברצונותיו של כל צד. חתימה על מסמכים אלו מתבצע בנוכחות נוטריון.

תהליך הבחירה עוברת לא רק אם פונדקאית ההורים חייבים גם לעמוד בדרישות, הם יכולים להשתתף בתוכנית אם הם אובחנו ה:

  • אנדומטריוזיס
  • איכות ירודה של הזרע.
  • היעדרות של הרחם, דפורמציה או פתולוגיה של התפתחות.
  • מחלות שאינן מאפשרות ללדת וללדת ילד.
  • ניסיונות לא מוצלחים של הפריה חוץ גופית.

מהרגע הראשון שפונה אלינו אם פונדקאית תהליך ההכנה שלה לוקח מחודש עד שלושה חודשים תלוי בתוצאות הבדיקות, עוד לפני הטיסה לאוקראינה וחתימה על הסכמים ההורים יכולים להכיר ולשוחח עם אם פונדקאית פוטנציאלית בסקייפ בנוכחות מתורגמן של “ויטוריהויטה”.