עד כמה בריאים הילדים שנוצרו כתוצא מהפריה חוץ גופית.

תהליך ההפריה החוץ-גופית הוא השיטה הסטנדרטית לטיפול באי פוריות, המאפשרת לזוגות אי פוריים רבים להפוך להורים לילדים בריאים. במקביל לפיתוח של טכנולוגיות הרבייה, יש כל מיני מיתוסים על בריאותו של ילד הנולד כתוצא מהפריה חוץ גופית.

מטרתנו היא לספר בפרוט על הילדים הנוצרו בתהליך ההפריה החוץ-גופית כדי למנוע את כל הספקות והחששות הנוצרים אצל ההורים הפוטנציאליים לפני הליך זה.

נערכו סקרים רבים של ילדי הפריה חוץ גופית במרפאות הרבייה, תוצאה: לא התגלו חריגות, בהשוואה לילדים שנולדו בטבעיות.

במציאות, בריאותו של הילד אינה תלויה באופן שבו הוא נוצר, טבעי או באמצעות תהליך ההפריה חוץ גופית. תפקיד חשוב יותר הוא היחס של הצוות הרפואי לבדיקת המטופל לפני תהליך ההפריה, ובמיוחד בהפריה חוץ גופית.

קיימת דעה שילדים (תינוקות) נולדים מתים או פצועים עקב הפריה חוץ גופית. מה באמת קורה? עם הופעתה של שיטה זו, ישנם מקרים תכופים של הריון מרובה עוברים וכתוצאה מכך, לידה מוקדמת. ילדים אלה שנולדו בתהליך של הפריה חוץ גופית הם פגים ויש להם משקל נמוך. הם צריכים טיפול זהיר ובקרה.

כדי למנוע מצבים כאלה, מדינות רבות הטילו הגבלות. על פי החקיקה האוקראינית, ניתן להעביר עד שלושה עוברים. ככלל מעבירים לא אחד אלא שני עוברים כדי להגדיל את ההסתברות שלפחות אחד מהם יתפס. לכן, במקרה שבו ניסיון להעברת העוברים היה מוצלח, 50% של אמהות פונדקאית יש ילד אחד 50% בהריון עם תאומים.

בכל המרפאות המודרניות קיימים כללים לפיהם ילד שנולד לאחר 22 שבועות של הריון או שוקל 500 גרם או יותר יסופק עם כל הטיפול הרפואי הדרוש. בשל כך, קיימת אפשרות של סיעוד פגים וביצוע תוכניות שיקום, הכלל חל על כל הילדים, כולל ילדים שנולדו עם טכנולוגיות הרבייה.

אנשים רבים לא מבינים מה היא הפריה חוץ גופית ומה היתרונות. ילד בריא לחלוטין יכול להיוולד מהורים שיש להם מחלות תורשתיות חמורות או אונקולוגיה רק הודות לשיטה זו. זה נפלא כי ההפריה חוץ גופית היא לא רק תהליך של טיפול באי פוריות.