הפריה חוץ גופית אחרי גיל 40

עם הגיל, הסיכויים להיכנס להריון בהדרגה קטן מאחר ומספר ואיכות הביציות במהירות פוחתת, הן הופכות פחות מסוגלות להפריה. אם אישה בגיל 35-40 לא יכולה להיכנס להריון באופן טבעי, היא צריכה מיד לפנות למומחה פוריות להתחיל טיפול בהקדם האפשרי. כיום, ישנן שיטות שונות של טכנולוגיית הרבייה בסיוע שיכול לתת לאישה הזדמנות להיות אמא.

מתי ניתן להשתמש בהפריה חוץ גופית בגיל בוגר?

  1. אם לאישה אין כל התוויות נגד מערכת הרבייה לשאת וללדת ילד.
  2. אם אין התוויות נגד טיפול הורמונלי.
  3. אם אין מחלות סומטיות.

השימוש בהפריה חוץ גופית אפשרי רק אם האישה עברה בדיקה מלאה ולא התגלו התווית נגד.

התפיסה בגיל בוגר תלויה לא רק בבריאות האשה, אלא גם במלאי הביציות שלה. עם הגיל, תדירות היריון פוחתת עם כמות השמורה השחלות. לדוגמה, היכולת להרות באופן טבעי בגיל 35-37 היא 30%, בגיל 37-41 שנים הוא 10-20%, ואחרי 41 שנים זה רק 5%. לכן, שיעור ההצלחה של הפריה חוץ גופית בביציות עצמיות לאחר גיל 40 הוא רק 10-15%.

בעיה זו ניתן לפתור באמצעות חומר גנטי מתורמת. לשם כך, כמעט לכל מרכז רפואי לאמהות פונדקאית ולתרומת ביציות יש בסיס נתונים לתורמות. התורמות ביציות הם נשים צעירות שיש להם ילדים משלהם ועברו איבחונים ביסודיות. אין להן הרגלים רעים, מחלות תורשתיות והן בריאות לחלוטין, ולכן אין סבירות של הפרעות כרומוזומליות. שיעור גבוה הצלחה בהפריה חוץ גופית אחרי גיל 40 מובטחות רק הודות לתוכנית ההפריה חוץ גופית על התורמת ביציות. בכמה מרפאות הפריה חוץ גופית, שיעור ההצלחה עולה על 55%.

להיות אמא אחרי גיל 40 זה לא מיתוס, אלא מציאות.  ללדת ילד בריא כעת אפשרי הודות לטכנולוגיות הרבייה בסיוע. לשם כך, עליך ליצור קשר עם מרכז התמחות של אמהות פונדקאית ותרומת ביציות לעזרה, לעבור אבחון יסודי ולהתחיל בטיפול. אשר מומחי פוריות יבחרו בנפרד בשבילך.