תהליך הפריית הביציות

תאים עובריים (זרע ו ביציות) המשתתפים בתהליך ההפרייה, בעלי מחצית מהכרומוזומים על אחד. הם מתאחדים ויוצרים זיגוטה בעלת מערכת שלמה של כרומוזומים. יש לה גם גנוטיפ ייחודי, בדרך זו נקבע מין הילד שטרם נולד.

במהלך השפיכה, גבר מייצר 250 מיליון זרעונים, כמות עצומה זו נדרשת מכיון שזרע יעבור דרך ארוכה עם מכשולים לצורך הפריית הביצית.

כמו כן חשוב להבין שכל זרעון מתאים באופן אידיאלי להפריה. לכ85% מהזרע, הנוצר על ידי הגבר, לא קיים סיכוי להפרות את הביצית.

לא משנה כמה זרעונים מיוצרים רק כ 1% מהם יחדור דרך הנרתיק ליד צוואר הרחם. יתרה מכך, אין כל ערבות שכל אחד מהם ישרוד בסביבה, מספיק להגיעה לנקודת היעד ולהפרות את הביצית. יתרה על כך הזרע הינו חומר זר לגוף האישה, כלומר המערכת החיסונית תמיד מוכנה להתנגד.

מתי ההסתברות הגבוהה ביותר להפריה?

פעם בחודש, בזמן הביוץ, גוף האישה מוכן להפריה. ריר הסוגר את הכניסה לרחם מתעבה עקב הורמונים הופך ממכשול לחומר יעיל. בשלב זה הזקיק אשר בעבר שימש ציפוי מגן נסדק ותא היבצה עוברת מהשחלה דרך חלל הבטן אל החצוצרות. סיבים המכסים את החצוצרה מפנים מחזיקים בביצית והיא נשארת שם 24 שעות, קיים מקום מדויק למפגש של הביצית עם הזרע. המפגש של שני התאים הללו נקרא תהליך ההפרייה.

לאחר מכן הביצית המופרת נשארת בחצוצרה וביום השביעי עוברת אל הרחם, ושם מחפשת מקום להיצמד. בשלב זה הנמשך כ40 שעות ונקרא הטמעה, התאים החיצוניים מחולקים וחודרים לתוך רירית הרחם. לאחר מכן בענפים אלה יופיעו כלי דם, הם יהפכו לשיליה אשר בעזרתה יוזן העובר.

תנאים להפריה מוצלחת של הביצית

* כמות מספקת של זרע פעיל עם מורפולוגיה נכונה.

*  סביבה חיובית של הרחם והחצוצרות.

* מעבר הביציות אל החצוצרות.

*  תנאים מתאימים עבור איחוד הגאמה בחצוצרות.

* היום הנכון של מחזור (הביוץ) עבור ההפריה.

תהליך ההפריה של הביצית הוא התהליך החשוב ביותר ביצירת חיים זעירים חדשים. הדבר תלוי בנכונות של גופך לתהליך ההפריה. למרבה הצער יותר ויותר זוגות מתמודדים עם בעיות פוריות ולכן נדרשת התערבות של הפריה. הודות לפיתוח טכנולוגיות הרבייה המודרניות והפריה חוץ גופית זוכות רבים הצליחו לפתור בעייה זו.

הפריה חוץ גופית- הינה טכנולוגיה הרבייה של הזרעה מלאכותית מחוץ לגוף האישה. פנייה בזמן למומחי פוריות יעזור לכם לפתור את כל הבעיות של הפריה ותוכלו להרגיש מהי משפחה מלאה ומאושרת.