תהליך תרומת תא הביצה, הפריה חוץ גופית ותרומת ביציות

הריון מוצלח ראשון באמצעות תרומת ביציות בוצע בשנת 1984. מאז הודות להתפתחות הרפואה תרומת ביציות הפכה לשיטה די פופולארית ויעילה של טכנולוגיית הרבייה.

עקב פותולוגיות שונות של השחלות או סיבות אחרות לעיתים קרובות זקיקי הנקבה עוצרים את התפתחות והיצור של הביציות באותו הזמן, במקרים אלו תעזור תרומת ביציות.

מהו התהליך בתרומת ביציות?

תרומת ביציות- תרומה בטוחה ואנונימית של ביציות לאישה אחרת. בכדי להיות תורמת אישה צריכה לעבור סידרה של בדיקות רפואיות ( בדיקות, מעקבים, ייעוץ פסיכולוגי, גניקולוג, גנטיקה), אם כל התוצאות תואמות לדרישות תורמת פוטנציאלית חותמת על מספר מסמכים:

  • הסכם בין מרפאה לתורמת.
  • מסמך המאשר את אישורה התורמת לגירוי ונקב השחלות.
  • מסמך המאשר את הסכמתו של בעל התורמת.

כאשר כל המסמכים חתומים תהליך התרומה מתחלק ל3 שלבים:

שלב ראשון: סינכרון מחזורי המחזור החודשי, לאחר השימור איכות התאים מידרדרת באופן משמעותי, ולכן הן מופרות מיד לאחר פרוטוקול ללא הקפאה. לתרומה בטוחה והפריה מוצלחת, כך שמחזורי שתי הנשים חופפות. סינכרון המחזורים מושגת בצורה הטובה ביותר בעזרת תרופות (זריקות הורמונליות או אמצעי מניעה אוראליים).

שלב שני: גירוי ביוץ התורמת. בכדי לגדל כמות מספקת של ביציות (מ10 עד 20) בשחלות נקבעות זריקות הורמונליות בכדי לעורר את הצמיחה של הזקיקים. הרופא קובע את התרופה והמינון בנפרד. גודל ומספר התאים מוערכים על ידי אולטרסאונד כל 3-4 ימים.

שלב שלישי: ניקוב. הליך התרומה מתנהל תחת הרדמה כללית ובטוח לחלוטין וללא כאבים. הרופא מנקב את הזקיק תחת אולטרסאונד בכדי לקבל את הביציות. ההליך נמשך כ 10-15 דקות, אך התורמת חייבת להישאר במרפאה זמן כלשהו בכדי למנוע סיבוכים.

האם תרומת הביציות בטוחה?

למעשה, תרומת ביציות היא שיטה בטוחה וללא כאבים. לפני בחירת מרפאה עבור הליך זה, אתם צריכים לברר את איכות השירותים הניתנים. קודם כל צריך לשים לב לרשיון לסיוע טכנולוגיות הרבייה. לאחר מכן אתם צריכים לבדוק את הנסיון וההכשרה ניתן למצוא את המידע באינטרנט. אם המידע מספק אתכם השלב האחרון בקבלת ההחלטה יהיה ייעוץ עם מומחה. זוהי הדרך היחידה לוודא כי ההליך יהיה באיכות גבוהה ולא יגרם נזק לבריאות.

מאחר והתורמות הן נשים צעירות מתחת לגיל 32, התרומה- הינה שיטה מוצלחת למדי לטיפול באי פוריות. במקרים מסוימים התרומה- הינה הזדמנות היחידה להרות ולקבל ילד מיוחל.יחד עם זאת, לפעמים השימוש בביציות התורמת אינה החלטה קלה עבור בני זוג ללא ילדים.