עד כמה יעילה שיטת הפריה חוץ גופית.

האפקטיביות של הפריה חוץ גופית תלויה בגורמים רבים, אך הסיכויים להיכנס להריון לאחר הליך זה הם גבוהים מאוד. שיטה זו היא אחת השיטות היעילות ביותר של טכנולוגיית הרבייה.

גורמים המשפיעים על ההצלחה של הפריה חוץ גופית:

  • גיל והוגם לאי פוריות.
  • נוכחות של הרגלים מזיקים
  • גורמים גנטיים.
  • תורם אקולוגי, איכות הביציות שמבחרו או הזרעונים.
  • איכות העוברים
  • מצב של אנדומטריום לאחר הכנה להשתלת העובר.

מהצלחתה של תוכנית האמהות הפונדקאית (עד כמה מוצלחת תוכנית הפונדקאות), האפקטיביות של הפריה חוץ גופית תלויה גם כן. אינדיקטור זה תלוי לא רק בהיריון, אלא גם אם התינוק נולד בריא.

כמה מוצלחת הפריה חוץ גופית? ההסתברות הממוצעת להריון לאחר הפריה חוץ גופית היא 45-50% לנשים בגילאי 20-25, וכ -20-25% אצל נשים מעל גיל 40. נתונים אלה מחושבים רק עבור מחזור אחד של טיפולי הפריה חוץ גופית.

כמה מוצלחת היא האמהות הפונדקאית (כמה מוצלחת היא פונדקאות)? אם השיטה הסטנדרטית אינה מניבה תוצאות, ניתן להשתמש בטכנולוגיות אחרות. לדוגמה:

  1. אימהות פונדקאית. במקרה זה, הביצית של האישה מופרת בזרע של הבעל במעבדה, ורק אז העובר מועבר חלל הרחם של האם פונדקאית. אינדיקציות לשיטה זו: היעדר הרחם, עיוותו, נוכחותן של התוויות אחרות לנשיאת הילד או הלידה. עבור שיטה זו של הפריה חוץ גופית שיעור ההצלחה הינו 40%, גם לאחר מספר ניסיונות לא מוצלחים, בני הזוג יכולים להשתמש בתוכנית האמהות הפונדקאית או להשתמש בחומר התורם. הפריה חוץ גופית במקרה זה יכול להיות יעיל יותר.
  2. תוכנית האמהות הפונדקאית באמצעות ביציות התורמת – ההצלחה של סוג זה של הפריה חוץ גופית מגיע ל 80%, בשיטה זו משתמשים רק אם השחלות של האישה לא מייצרות ביציות משלהן כמו גם כשלונות חוזרות ונישנות של הפריה חוץ גופית. תרומת הביצית מספקת הזדמנות להשתמש בחומר התורם במקרים הקשים ביותר.

כאשר מומחה בוחר בשיטה לטיפול באי פוריות, עליך לשאול עד כמה מוצלחת כל תוכנית פונדקאות. כל זוג צריך להבין כי יותר ממחזור אחד של הפריה חוץ גופית עשויה להידרש כדי להשיג את המטרה.