אמהות פונדקאית כיצד מבוצע התהליך?

הפריה חוץ גופית היא אחת השיטות העיקריות של טיפול באי פוריות שבו מתרחשת הפריה מחוץ לגוף במעבדה. בפעם הראשונה שיטה זו יושמה בהצלחה בשנת 1977 בבריטניה, רק הודות להפריה חוץ גופית הליך אימהות פונדקאית הפך אפשרי עבור זוגות אי פוריים כעט יש להם סיכוי להולדת ילד גנטי. העלות של טיפול פוריות כאלו היא הרבה יותר גבוהה מאשר עם אמהות פונדקאית מסורתית.

כיצד פועל תהליך ההפריה של האם הפונדקאית?

לאחר שאם פונדקאית עברה כל בדיקות רפואיות ועברה את כל הבדיקות מעבדה – היא מוכנה להשתתף בתוכנית. הכנה להעברת עוברים לוקחת קרוב לחודש, לשם כך, יש צורך לסנכרן את המחזורים החודשיים של האם הגנטית ושל הפונדקאית, הליך ההכנה של אנדומטריום עם אסטרוגן ותרופות פרוגסטרון מתרחשת בשני שלבים, בשלב הראשון של המחזור החודשי – אסטרוגנים, ולאחר מכן – ההורמון פרוגסטרון. כאשר נאספות הבציות של האם והזרע של האב מתקבל, ניתן להתחיל בהליך של אימהות פונדקאית בעזרת הפריה חוץ גופית. תהליך ההפריה חוץ גופית לוקח 3 עד 5 ימים.

הליך ההפריה של האם הפונדקאית מתרחש רק לאחר יצירת העובר, לרחמה מועברים בדרך כלל לא יותר משני עוברים, ההעברה מתבצעת ללא הרדמה על כיסא גינקולוג בעזרת קטטר, באמצעות אולטרסאונד, הרופא יכול לוודא כי העוברים נמצאים בחלל הרחם. בשעות הקרובות לאחר ההעברה, האם הפונדקאית נמצאת תחת פיקוחו של רופא, היא מקבלת מרשם תרופות שיש לנקוט כדי לשמור על ההריון, האישה נמצאת תחת פיקוחו של רופא שערך הליך זה.

כאשר ההורים מחליטים להשתתף בתוכנית האמהות הפונדקאית, עליהם לקחת בחשבון את העובדה כי העלות של שיטה כזו של טיפול פוריות היא גבוהה מאוד, זאת בגלל השימוש בציוד מודרני, חומרים איכותיים וכל המניפולציות הדרושות, בנוסף, עלות הטיפול באי פוריות משפיעה על סוג הפרוטוקול, על מספר הניסיונות ועל הליכים נוספים.

אנו מבטיחים לך דבקות קפדנית בכל ההליכים הקשורים לאמהות פונדקאית, ניטור זהיר ופיקוח על האם הפונדקאית, כפי שניתן לראות, הפריה חוץ גופית בעזרת אמהות פונדקאית היא תהליך מאוד אינטנסיבי הדורש את תשומת הלב של אנשי מקצוע ושימוש בשיטות פוריות מודרניות, כל זה משפיע על העלות של טיפול פוריות.