בעיות מוסריות אתיות של אמהות פונדקאית.

הנושא של רבייה מסייעת הוא עתיק כמו האנושות עצמה. ההתייחסויות הראשונות לאי פוריות מתייחסות למצרים, לרומא העתיקה, לציוויליזציה השומרית. באותו זמן, אם אישה לא יכלה ללדת ילד, זה נעשה עבורה על ידי שפחה, אשר לעתים קרובות לאחר תקופה מסוימת קיפחו בחיים. מקורות מסוימים טוענים כי ברומא העתיקה היה נהוג לשכור נשים “להשכרה” – כדי לסייע למשפחות שלא יכלו בעצמם לקבל ילדים. זה היה לטובת המדינה, ולכן באינטרסים של כל אזרח.

הבעיות האתיות של האמהות הפונדקאית הונחו בימי הביניים המוקדמים. זה הזמן לשנות את הדת הדומיננטית באירופה. כבר אז התחילו להרכיב נורמות מוסריות נוקשות אשר קיימים עד כה.

מספר זרמים דוחים שיטות פוריות מודרניות בסיוע, כולל אימהות פונדקאית, האתיקה במקרה זה, אין שום קשר. האפשרות של הלידה נחשבת רק מתנה של אלוהים. האפשרות של הלידה נחשבת רק מתנה של אלוהים. אם לבני הזוג אין ילדים – זה אומר ש “ככה צריך”.

הפריה חוץ גופית, בנקים זרע, הזרעה תוך רחמית, פונדקאות, אתיקה – נתפסים כהפרה של רצון של כוחות עליונים. טיעון דתי חשוב הוא מצבו הרוחני של הילד שטרם נולד. הבעיות האתיות של האמהות הפונדקאית בעיני הכנסייה קשורות לא רק עם חילול תוכניתו של אלוהים, אלא גם עם הצורך להציל את נשמת התינוק ואת האישה שהביאה אותו אל העולם.

עם זאת, היהדות תומכת בהישגי הרפואה המטפלים בבעיות של אי פוריות. במקרה זה, הזרעה מלאכותית נחשבת כתגמול אלוהי למשפחה על אמונתם וסבלנותם.

למרות מחאות מצד ארגונים דתיים, ממשיכה להתקיים רבייה אלטרנטיבית. ברבע האחרון של המאה העשרים, פותח הליך הפריה חוץ גופית כאשר החומר הגנטי של ההורים קשור במבחנה, ואז העובר מושתל לרחם של האם לעתיד, או לאם הפונדקאית (אם האם הגנטית אינה מסוגלת לשאת את ההריון). כתוצאה מכך, ילדים “פונדקאים” אינם קשורים גנטית לפונדקאים שלהם.

טכנולוגיה זו פתרה מספר נושאים, אך חדשים הופיעו. היו בעיות אתיות אחרות של אמהות פונדקאית. אישה מוצגת כ”אינקובטור “חי, מעין מנגנון. מישהו מדבר על מכירת ילדים כמוצר, לגבי ספקולציות על בעיות של אנשים אחרים.

למי להאמין? כמובן, השכל הישר! הבעיות האתיות של האמהות הפונדקאית נובעות בעיקר מפחדים אנושיים. קשר הדוק של ילד עם אישה “זרה” מפחיד אנשים רגילים רבים. אבל עבור ההורים הביולוגיים, זה די תמריץ לאהוב את הילד אפילו יותר “לפצות” אותו במשך תשעה חודשים עם “מטפלת”.

מוקדם יותר, כאשר לא היתה שיטה הפריה חוץ גופית, ההורה הביולוגי של הילד יכל להיות רק אב. מסיבה זו, היו גם בעיות מוסריות של האמהות הפונדקאית. ישנן דוגמאות בהיסטוריה כאשר נשים היו ננעלות בתוך עצמן לאחר שהתינוק הופיע בבית. בתנאים מודרניים, עם התפיסה של ילד “מבחנה”, הוא קשור ביולוגית לאמו ואביו.

החברה שלנו סבורה שהבעיות האתיות של האמהות הפונדקאית הן נטייה לעבר. אנו מאמינים לעתיד מזהיר לילדינו.

עם זאת, יש דעה אחרת על בעיות של אמהות פונדקאית. כמה “מוסרנים” מאמינים כי שיטה זו, הסדר המשפטי אשר נקבע על ידי החוק הפדרלי “על יסודות ההגנה על בריאות של אזרחי הפדרציה הרוסית” אינו תואם את עקרונות המוסר ואתיקה, לכן, הם אומרים שאמהות פונדקאית מובילה למספר בעיות אתיות:

  • איום על בריאותם הגופנית והנפשית של האם הפונדקאית והילד
  • הרס מושגים המתייחסים לקשרי דם.
  • הצורך לשמור על סודות מוצאו של הילד.
  • השפעה שלילית על הנפש של ההורים הפוטנציאליים.
  • מסחור האמהות.
  • קנייה ומכירה של ילדים.

קיימת דעה כי הסיכון לסיבוך כזה של הריון באם פונדקאית, כמו רעלת מוקדמת של נשים בהריון, גבוה באופן משמעותי מאשר אצל נשים בהריון עם ילד גנטי. העובדה היא כי במהלך הריון רגיל מחצית המידע הגנטי של העובר הוא מקבל מאמו, והעובר שנושאת האם הפונדקאית זר לה גנטית. ייתכן שתגובתה של אם פונדקאית עשויה להיות בולטת הרבה יותר מזו של אישה שנושאת את ילדה.

הבעיה השנייה של האמהות הפונדקאית נחשבת למורל של האישה שנשאה וילדה ילד. לאחר מכן היא נאלצת לתת אותו להורים גנטיים, אשר מלווה ברוב המקרים עם טראומה פסיכולוגית.

כמה פסיכולוגים טוענים כי בקשר עם מניפולציה של אופי מוצאו של הילד, הוא מקבל מידע גנטי של אנשים מסוימים, וחי ברחם של אדם אחר לגמרי. זה עשוי להשפיע על מעמדו הפסיכולוגי בעתיד.

הבעיה הבאה של האמהות הפונדקאית, שהושמעה, היא הרס המושגים כביכול, שמראה את יחסי הדם. אם התינוק נישאה על ידי קרובת משפחה, אז, כפי שהם מאמינים, מטושטשים מושגים של אמא וסבתא, הבן והנכד.

שמירה על סוד היוולדו של הילד  היא הבעיה הבאה כביכול של האמהות הפונדקאית. קודם כל, אנשים המעורבים בתהליך לא יודעים איך לנהוג כמו שצריך ולא תמיד יכולים לקבל החלטה, וזה עדיף לילד.

אחת הבעיות של האמהות הפונדקאית, שהושמעה על ידי מתנגדיו, היא ההשפעה השלילית לכאורה של המצב על הנפש של ההורים הפוטנציאליים. כן, כמובן, אנשים חוששים מהסיכונים האפשריים של הפסקת החוזה על ידי אם פונדקאית, היעלמותה או סירוב להוליד תינוק להורים גנטיים. הם מודאגים אם אם פונדקאית תפגע בתינוק שלהם במשהו. אבל כדי למנוע בעיות אלה של האמהות הפונדקאית, יש צורך להשתמש בשירותיהם של פסיכולוגים מקצועיים ועורכי דין, לקחת בחשבון תכונות של חקיקה המדינה, אשר הפנדקאית אזרחית שלה.

אחת הבעיות החשובות של הפונדקאות נחשבת הצד המסחרי של הנושא ולאפשרות של סחר בילדים שנולדו לאם פונדקאית. במקרה שבו הפונדקאית היא אשה זרה, זה נחשב לשירות מסחרי. כן, אולי זה נראה ככה, אבל עבור מתן שירות מקובל בכל העולם המתורבת לתת  תגמול. כן, ופיצוי על ההפסדים הבריאותיים והפיננסיים של אם פונדקאית בקשר להריון לא צריך לגרום לשאלות.

מתנגדי האמהות הפונדקאית הציגו בעיה כזו כמו מכירה ורכישה של ילדים. הם מאמינים כי העובדה שאישה מקבלת את התשלום הסופי לאחר לידתו של ילד היא עדות לכך שהיא יצרה מוצרים למכירה. קביעה מוטלת בספק – התגמול תמיד משולם לאחר השירות שניתן.

חברה דמוקרטית, עשויות להיות דעות חלופיות בנושא זה. לכל אדם יש את הזכות לבחור איזו פילוסופיה להביע. העיקר הוא שבגלל הליך כזה כמו אמהות פונדקאית, אדם חדש יכול לראות את האור, והוריו יכולים להיות אנשים מאושרים.